Motivoi kaikkia sidosryhmiä
Yritys, joka ymmärtää ja osaa myös selkeästi kertoa miten se edistää kestävää kehitystä, motivoi asiakkaita, henkilöstöä tai sijoittajia osallistumaan yrityksen menestykseen. Se sitouttaa sidosryhmät yhtiön strategiaan.
Parempi hinta
Kuluttajat ja ostopäättäjät haluavat valinnoillaan vaikuttaa mm. ilmastonmuutokseen tai ihmisten oikeudenmukaiseen kohteluun. Näista valinnoista markkina on valmis maksamaan. Itse asiassa, yritysten hankintalinjaukset varmistavat, että vain vastuulliset toimittajat pääsevät mukaan kilpailutuksiin.
Minimoi riskejä
Liiketoimintaan kohdistuu entistä vaativampia paineita vastuullisuuteen liittyen. Kun yhtiö on huomioinut vastuullisuuden ja kestävän kehityksen edistämisen strategiassaan, valuu se johtamisen kautta koko yhtiön toimintoihin - minimoi riskejä.